יום רביעי, 8 בינואר 2014

מתקשרים בטלפון: מיסטיקנים - התאמה זוגית

הספירות בקבלה 


לפי עשר הספירות הקדושות בקבלה!
לב האדם נחשב לספירת המלכות. 10 הספירות בקבלה אנרגיות רוחניות, מהם מורכב הטבע הגשמי והרוחני, לפי הקבלה המציאות היא תוצרת של הרכב רוחני הבנוי מעשר כוחות, ממשות של מציאות


רצון

רצון האדם מהו?

כשאדם רוצה לאכול, , יש לו רצון שדבר מה יבוא אל פיו, מתוך הרצון הזה נבנה הכלי, לקבלת המזון במטרה לאכול אותו. בלעדי הרצון לא היה כלי.

רצון הוא פעולה של זיווג, בפשט החומרי זה מציאות של אוכל וגוף, בפשט הרוחני, מאכל = מלאך, כוח רוחני, ניצוץ של קדושה. כשאדם רוצה לאכול מאכל או כל שפע אלוקי אחר,

נשימה, אהבה, תשומת לב, שקט וכל תענוג והנאה הוא שפע אלוקי שנועד לקבלו.

מדוע ברא הקב"ה את העולם?

תשובת המלומדים והחכמים, כדי לתת לנבראים ליהנות משפע כוחו ויצירתו. לענג את האדם, לכן במקביל לבריאה המציא גם את עולם תענוגות ונתן לאדם את הרצון לקבל את השפע.

אם נשים כוס מים צוננים מול אדם צמא, באותו רגע הרצון שלו למים יהיה הכלי לקבל, אם אין רצון, אין כלי.
.
באופן פיזי כל אדם יכול לשתות מים, אבל כדי לקבל את השפע וההנאה צריך שיהיה חיבור רוחני.

רצון נובע גם מחיסרון, אדם רעב יש לו חיסרון למזון, אדם בודד יש לו חיסרון לחברה ואהבה.

החיסרון הוא חלון הנפתח מקום מסווים בנפש האדם שמכיל את הרצון, ורוצה להכיל משהו חיצוני מבחוץ.

"הפרה רוצה ליינק יותר ממה שהעגל רוצה לינוק"? העגל חייב לרצות לינוק. אי אפשר לתת למישהו משהו בלי שירצה.

רצון הוא כלי. כל הבריאה והמציאות: שילוב של אורות וכלים. שילוב של רצון וקבלת השפע, השפע הוא האור אינסופי של הבורא. לכן רצון נקרא מלכות, ספירת המלכות היא כלי לקבלת השפע.

אם אדם קם בבוקר ויש חשק ללכת לים ולטבול במים, החשק או הרצון הם מלכות כי הוא מוביל את ההתנהלות של האדם עד להגעתו לים וטבילה במים - קבלת השפע.

הלב


כל רצון עובר תהליך של שינויים, בירורים ותג מחיר עד מימושו.

בזמן הזה הכלי צובר אור וכוח, "כוח הלב" הכול מתחיל בלב, והכול יוצא מהלב. הלב הוא מרכז הבקרה שמפעיל ונותן חיות ותנועה לשאר האברים בגוף

.כדי להבין את השורש של כל דבר כדאי לבדוק במקום שבו הלב מופיע בכתובים.

בפעם הראשונה, מופיע לב בחומש: "לב האדם רע מנעוריו". "רע" הינו מושג, רע = רצון עצמי. לקבל לעצמי לי. בעצם זה הרצון הראשוני שהאדם שנולד איתו לקבל לעצמו

אדם אגואיסט. רוצה חום, אהבה לעצמו בלבד, קשה לו לתת לאחרים, חכמי הסוד אומרים שמצב זה צריך תיקון, "תיקון הלב"- המושג יש לו לב רע משמע שהאדם צריך לעבור תיקון



סוד "תיקון הלב"


רצון בהיפוך אותיות הופך להיות צינור כלי להעברת השפע, צינור נמצא בזרימה מתמדת, אין לו שום דבר משל עמו, תפקידו להעביר ממקום למקום, ולמלא את הכלי, בגלל היותו בזרימה מתמדת הוא מתחדש כל הזמן.

זה למעשה הנוסחה לסוד תיקון הלב. להפוך את הרצון לכלי רוחני של כל דבר, הרצון לקבל על מנת לרצות לתת.

ככל שנאמץ את הגישה הזו בלב, נוכל להתבונן בכל מעשינו בחיים ובכל דבר ולהפוך את הרצון לכלי של קבלה ונתינה.

להקשיב ללב מה משמעות ההבנה להקשיב ללב פשוטו כמשמעו הלב הוא מרכז,ומהיות כזה צריך להבין ולדעת להקשיב לו וצתי להקשיב לו.

אנחנו חיים במציאות של הרבה בלבולים, הצרכים הפיזיים והמעטה הגשמי מונעים מאתנו להתחבר לרוחניות, בכולנו מצויה ישות רוחנית, גוף נפש רוח ונשמה,

דרך ייסורים = הולך ונתקל בקיר נופל לבור ושוב ושוב וחוזר ונופל שוב ושוב ולא אכפת לו שהוא נחבל ונחבט שוב ושוב.... עד שיעלה על המסלול הנכון כבר לא יהיה לו בשביל מה.

למידה דרך ייסורים, תמיד יש גם לימוד וגם קירות שנתקלים בהם, לימוד אינו מושלם. מתוך כך נולד המושג להקשיב ללב, שאדם יבין לאן הוא הולך בעולם ,שהכול מוסתר ממנו.

הלב צועק לא רוצה רק את העולם הגשמי המבולבל הזה. לרוב הרצונות של הלב מקולקלים אבל הם לפחות אמתיים, לא מדומיינים. בגלל שאין הכוונה רוחנית צריך להקשיב ללב. אבל צריך לדעת שבדרך הרוחנית יש מלך שזה ר"ת מןח, לב, כבד, כשהמוח שולט על לב. צריך להגיע למצב שהמוח הוא המדריך ואז בסופו של דבר אחרי התיקון אפשר לחזור ולהקשיב ללב, כי הלב מתוקן ואז יש איחוד מוח ולב, שיש רצון לתת ולא רק לקבל לעצמו. לשים בראש מה נכון, מה אמת, מה קדוש.
מסע רוחני חייב להסתיים שהצעד האחרון לא יעשה על יד האדם, את "לב האבן" נצליח לתקן רק אם נתחבר להאני הפנימי שלנו לנפש האלוקית שבתוכנו בענווה מתוך רצון אמיתי לשנות ולהבין כי הענווה היא שורש התיקון והגאווה היא שורש הרע .

הרמז שבאבן


אבן טומנת בתוכה הרבה משמעויות: הסתרה , חסימה (על הבאר), עצירה של שפע, . אבן = אב ובן. זה סוד הריבוי והצמיחה, סמל להמשכיות, שפע רוחני וגשמי. בתפילה יש שיר "טהר ליבנו לעבדך באמת..." אתה מטהר את ליבנו, אדם יעשה הכל עד הנקודה ואז יוותר על עצמו לחלוטין ואז המהות הרוחנית תטהר את ליבנו.

פירוש המילה אמת, מעבר לפשט אמת היא מציאות של כל הכלים הרוחניים. איבר בגוף האדם יש אות, "מ-א עד-ת".
 א. התחלה  מ. אמצע,  ת. סוף 

אמת  הדבר השלם, התחלה אמצע וסוף. לחיות באמת" זה לחיות עם כל הכוחות והכלים ביחד עם כל האיברים.
כלים= רצונות,  אמת = בכל הכלים, שכל הרצונות יהיו בשבילך. ועל לבבך.
על לבבך ולא בתוך לבבך, על הלב כדי שיהיה לנו את הכוחות להסיר את האבן מהלב אז הכול יפול פנימה. אם יוסר "לב האבן" תגיעו לאמת ולשלמות. 

שלמה טל מיסטיקן ומתקשר. 

מתקשרים בטלפון: מיסטיקנים - התאמה זוגית: התאמה זוגית מהי התאמה זוגית לפי הקבלה ? היכן ניתן לעשות זאת ? בכדי לענות על השאלה הזו ראוי ראשית לבדוק מה עולם מיסטיקה על כל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה